Změnová revoluce
Po výjmečně delším funny věku (spíše mezivěku) proběhl opět restart na SGO. Tento věk je však dosti zásadně změněn. V mezivěku se měnily vyjeté a stereotypní koleje hry. Od cestování bránou po vůbec nejrazantnější změnu, neutronium, se kterým jsou spjaty stavby na alianční planetě, upgardy jednotek a staveb, výzkumy, koupě některých budov a ZHN... Tento věk bude hlavně ukazatelem, jak rychle se dokáží hráči přizpůsobit novým změnám a vymyslet nové strategie. Teď už podrobněji ke změnám.
Alianční politika
Začneme u aliančních politik. Před upravením se používaly jen politiky BOJ a RENOVACE. Nově je renovace znevýhodněna a byla vyzdvižena dosud nevyužívaná INFRASTRUKTURA.
Politika | Obrana | Útok | Cena jednotek | Cena planety | Cena staveb | Cena výrobny | cena ZHN |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Infrastruktura | +20% | -30% | +500% | 0% | -20% | 0% | +250% |
Boj | -10% | +40% | -20% | +100% | +50% | 0% | -25% |
Kolonizace | -30% | -30% | +250% | -50% | -10% | +25% | +100% |
Renovace | +33% | -80% | +500% | +100% | -50% | 0% | 0% |
Nic | 0% | 0% | 0% | 0% | 0% | 0% | 0% |
Neutronium
Neutronium nepochybně nejvíce změnilo hru.
Co lze s neutroniem dělat:
- Stavění ZHN (neplatí pro koupi v obchodě)
- Stavba PO a HB (hvězdná brána)
- Upgrady jednotek a staveb
- Výzkumy
- Stavění na alianční planetě
Jak získat neutronium?
- stavba laboratoří
- převodem naquadrií (první musí být vyzkoumána naquadriová laboratoř)
- získání ,,nových,, typů planet, vesmírné stanice nevo vyprahlé planety, které samy o sobě přidávají neutronium
- dobýt červeného obra dle pokynů na příběhovém fóru (na planetě jsou laboratoře)
Alianční planeta:
Většinou bylo stavění na alianční planetě záležitostí silných aliancí a zejména pak hráčů, kteří nešetřili na naqi. Občas se podařilo zprovoznit k užitku ali planetu i aliancím, které získaly za odměnu města na ali planetu. Nyní je cena města snížena o 1 naqi, musíme si však nově připlatit neutronium.
Název | Obrázek | Cena |
---|---|---|
Město | ![]() |
1 ![]() 1 000 000 ![]() |
Výrobna | ![]() |
22 800 ![]() |
Laboratoř | ![]() |
34 600 ![]() |
Kasárna | ![]() |
17 000 ![]() |
Upgrady
Zde se zásadně upravilo zlepšování jendotek a budov. Díky zavedení platby neutroniem společně s naquadriemi se účinně zamezí na začátku věku tomu, aby se hráči, kteří si koupí velké množství naquadrie, stali ,,nepřemožitelnými,,. Tato změna jistě přispěje k rovnosti mezi hráči. Také náhodná změna ZHN nově pouze za neutronium bude možná více využivatelná.
Hvězdná brána
Vylepšení se nyvhnula ani málo využívaná stavba Hvezdná brána. Nyní je k této stavbě vytvořena zcela nová sekce, ve které můžeme zvyšovat obranu planety, na které se HB nachází, snížení kořisti nepřátelských zlodějů a hlavně cestování branou. Expedice skrz bránu jsou něco na způsob misí s mateřskými loděmi. Vzhledem k možnosti nalézt jak naq, tak i naqi by jsme se třeba mohli jednou dočkat zrušení neznámé rasy, která poskytuje hráči obdobné odměny.
Mateřská loď
Kapacita mateřské lodi byla snížena. Volné místo už se nebude pohybovat v miliardách.
ZHN
Byly změněny některé vlastnosti ZHN.
Paranoia | ![]() |
Ukradne 50-250 pěšáků |
Invaze sabotérů | ![]() |
Zničí 20-250 laboratoří a přidá naquadah |
Biologická zbraň | ![]() |
Zabije 20-50% obyvatel |
Nanitová epidemie | ![]() |
Zničí náhodné množství staveb |
Meteorit | ![]() |
Zničí planetu a zvýší loajalitu o 5% |
Písečná bouře | ![]() |
Sníží maximální počet měst na planetě o 15-25% |
Sektory
Tento věk začala fungovat nová mapa vesmíru, která je rozdělená na 131 sektorů. V každém sektoru se nachází jedna planeta typu Červený obr, tzv. sektorová planeta. Když hráč vlastní v sektoru 7 a více planet, smí a má možnost dobýt Sektorou Planetu, která se nachází ve vybraném sektoru (poloha je označena velkou červenou tečkou).
Status nováček
Nově je také zaveden status nováček. Zatím není ještě zcela doladěn ale již nyní mohou učitelé rozpoznat nově příchozí hráče a věnovat se jim s větší a efektivnější péčí. Status nováček se za tu krátkou dobu co je SGO po restartu, značně rozšířil. Uvidíme co všechno bude tento status poskytovat hráči.
Toto jsou asi tak ty nejdůležitější změny. Samozřejmě že jich proběhlo ještě nespočet dalších, jako například pruh s množstvím naqu,naqi a neutronia, rozporcované statistiky, mocnost...)
Ucelený názor na změny z pohledu adminů, zejména pak Mashy a apacera
Co o tom mám napsat? No, jednoznačně začnu tím, jak vypadala hra předtím.
Hra jako taková byla pořád stejná. Hráči se dali rozdělit do tří skupin - utočníci, sběrači a zbytek. Sběrači měli pořád jen renovaci a stavěli si svoje výrobny, ale ani tak nebyl problém jakéhokoliv hráče srazit.
Utočníci měli veškerou sílu v mateřské loďi a planety bez života. Byla to nanejvýš nevrovnaná hra. Kdokoliv s ohromným množství naquadahu se mohl okamžitě vyšvihnout a sundat kohokoliv. Nebylo to o umu, ale o tom, kdo měl víc naquadahu. A to se od dob, kdy sem ještě hrál aktivně vůbec nezměnilo.
Hráčům, respektivě utočníkům to vyhovovalo. Koupili si naquadrie, všechno vrazili do útoku a mohlo se jen mačkat tlačítka. O svou ekonomiku se starat nemuseli, bylo jim jedno, co se jim na planetě nachází, stejně nic netěžili ani nic nepotřebovali. Co potřebovali si nakradli a co chtěli, to si vzali a bylo jedno, od koho a kdy.
Naopaj sběrači měli s tímhle problém. Kdokoliv mohl přijít a během několika kliků mohl vzít vše, co se mu líbilo. Avšak když přijdete o něco, na co šetříte dlouho, rozhodně vás to nenchá chladným. Navíc, když vás o to připraví hráč, který má nahráno ani ne pár minut, má 2 planety, ale miliardy ve fondu a nechal si koupit stovky naquadrií.
Proto přišla většina změn. Právě proto vyrovnat hru.
Neutronium nemá za úkol zničit hru. Má za ukol vyrovnat hru a donutit nemyslící opičky, jak formuloval myšlenku apacer, aby přestali mačkat tlačítko a začali přemýšlet i o tom, kde a jak a co postaví. Není to rozhodně způsob, jak zničit utočníkům hru. Útočníci ale nesmí považovat hru za klikací, to není účel. Účel je pobavit se ale i trochu kulturně, nikoliv jen automatickým opakováním stejné rutiny.
Co se týká ostatních změn, jsou to vesměs změny, které přímo navazují na změnu spojenou s příchodem neutronia a které oceníte až během věku.
Nejvíc mi vadí řeči některých hráčů, kteří stále dokola melou svou písničku, protože přišli o svoje know-how.. Hrát jedním stylem umí každej ale ještě lépe se hráčům kritizuje, když přijdou o svou výhodu. Což je vlastně důvod, proč většina hráčů z SGO odchází. Není to ani adminy, ani změnami, ale spíš jde o to, že ováčkové prostě nepřežijí. každý si na ně vyskakuje a okrádá je, jak jen to je možné. Ale ne každý nováček tohle vydrží.. pouze 10% nováčků má chut bojovat dál. Ano, řekneme si, zbytek jsou srabi, ale záměrem hry je mít co největší přízeň. Popularita dělá svoje a čím je hra známější, tím víc ji chtějí lidé hrát.
Já změny vidím velice pozitivně a konečně odklon od SGG. Ikdyž nepochybuju, že mnoho z nápadů nám SGG ukradne, ale odklon od SGG tu být musí. Hlavnm cílem SG, je nabídnout tři odlišné hry, tři odlišné způsoby hraní. SGO jde svou vlastní cestou a jako takové musí mít něco navíc.
Pro NOD Marty92
Komentáře
Přehled komentářů
Krásný článek,který shrnuje změny v tomto věku;) moc zajímave,ale už bych zase na delsi dobu se zmenama skoncil:)
super
(wafle, 8. 5. 2009 15:20)good clanek dobre zpracovany aje tam vse odeme mas 1* marty a k zmenam co se da delat xD jinak nektery napady jsou dost dobry
Nooo...
(Asterix, 12. 5. 2009 18:12)